Hypo-Loop Container Freight Transport: PART I Macro-Imagineering New World Macro-Projects

Richard B. Cathcart, Charles W. Finkl

Resumo


Consideration of operational New World passenger and freight transportation infrastructures from the point of view of impending Hypo-Loop technologies, suggests that American nation-ecosystems have become barely measurable politically-demarcated geomers. If a map of a province, state or region made sense during the past Age of Canals and Roads, it no longer did so with the advent of the Age of Railways. And, modern-day aviation — including the shortly anticipated 21st Century appearance of aero-space vehicles such as the UK’s developing SKYLON — has similarly dispelled conceptions of common human passenger and freight conveyance. Many landscape planners, in their misplaced confidence, insist upon skyscrapers where cities must adopt a vertical disposition accommodating ever denser populations, requiring a complex system of vertical and horizontal elevators. Such buildings must be securely ground founded, based on thorough geotechnical studies! Attribution of skyscrapers in a transverse or lateral direction requires structural linkages via secure subterranean tunnels, also requiring a large automated internal transport system. The proposed 21st Century freight-only Hypo-Loop cargo-carrying installation, with significantly reduced aerodynamic resistance, should fundamentally improve the urban soundscape of the Los Angeles River Basin as well as California’s Inland Empire.

Key-words: Hypo-Loop, Los Angeles River Basin, macro-projects, Inland Empire, Standard International Shipping Containers.

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A consideração das infraestruturas operacionais de transporte de passageiros e de carga do Novo Mundo, do ponto de vista das tecnologias Hypo-Loop iminentes, sugere que os ecossistemas das nações americanas se tornaram geômeros politicamente demarcados e pouco mensuráveis. Se o mapa de uma província, estado ou região fazia sentido durante a Era dos Canais e Estradas, não o fazia mais com o advento da Era das Ferrovias. Além disso, a aviação moderna — incluindo a aparição no século XXI de veículos aeroespaciais, como o SKYLON, em desenvolvimento no Reino Unido — também dispersou as concepções comuns de transporte de passageiros e cargas. Muitos urbanistas, em suas convicções mal orientadas, insistem em arranha-céus onde as cidades devem adotar uma disposição vertical que acomoda populações cada vez mais densas, exigindo um complexo sistema de elevadores verticais e horizontais. Tais edifícios devem ser implantados sobre fundações robustas, com base em estudos geotécnicos completos! A disposição de arranha-céus em direção transversal ou lateral requer ligações estruturais através de túneis subterrâneos totalmente seguros, também exigindo um grande sistema automatizado de transporte interno. A instauração de um sistema  Hypo-Loop de transporte de carga para as mercadorias do século XXI, com resistência aerodinâmica significativamente reduzida, deve melhorar fundamentalmente a paisagem sonora urbana da bacia do rio Los Angeles, bem como do chamado “Império Interior” da Califórnia.

Palavras-chave: Hypo-loop, Bacia do Rio Los Angeles, macroprojetos, Império Interior, Padrão Internacional de Contêineres.


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